Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keď je dieťa obeťou systému (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Sú to potenciálne nebezpečné veci

Možno sa to isté niekedy stalo aj Grete Thunbergovej, takže sa naštvala na školu aj na celý život a teraz trpíme všetci.
 
Hodnoť

Výstižný článok...

Bohužiaľ, presne toto je realita našich škôl. Okrem chýbajúcich asistentov tiež absencia školských špeciálnych pedagógov, ktorí by asistentov mohli odborne viesť.

Okrem toho by však mohli s týmito žiakmi aktívne pracovať. Aspergerom veľmi pomáhajú nácviky sociálnej komunikácie a sociálnej interakcie. V uvedených oblastiach majú najväčšie ťažkosti. A tieto vykonávajú práve špeciálni pedagógovia (aspoň všade na západ od nás tomu tak je). Profesorka z Viedne sa nás na jednom kurze o As. sy. pýtala, koľkí sme tam špeciálni pedagógovia. Zdvihli sme ruky tuším dvaja. Veľmi sa čudovala.

Lenže u nás je systém nastavený len na to najnutnejšie. Preto je v poradni nezriedka iba jeden špeciálny pedagóg, ktorý ledva stíha diagnostiky. Správy a rôzne odporúčania na integráciu zväčša píše doma. Ale to, čo by deťom so ŠVVP najviac pomohlo - teda reedukácie, stimulácie, nácviky či terapie, si z časových dôvodov dovoliť nemôže. V škole taktiež veľa špeciálnych pedagógov nie je. A už vôbec nespomínam predprimárne vzdelávanie. Kde by sa rôznymi intervenciami predišlo mnohým problémom, ktoré majú potom deti v škole.

Sme veľmi pozadu v tomto smere. V mnohých krajinách sa robia testy napr. na prediktory čitateľskej gramotnosti už od 3-4 r. veku dieťaťa. Ihneď potom nasleduje stimulácia tých čiastkových funkcií, kde boli zistené deficity. Niektoré krajiny to riešia frontálne. - Povinnou školskou dochádzkou od 3 rokov s tým, že deti sa nenásilne učia a rozvíjajú jednotlivé čiastkové funkcie. No nielen tie, ktoré rozvíjajú naše MŠ. U nás vlastne špeciálny pedagóg ani nespĺňa kvalifikačné pedpoklady na učiteľa v bežnej MŠ. Čo je dosť nonsens v dnešnej dobe, kedy má každé druhé dieťa deficity niektorých čiastkových funkcií.

Ak sa mi podarí, pridám jeden článok, kde sú ukážky z pracovných listov pre predškolákov, ktoré sa používajú vo Francúzsku. Dúfam, že to nebude hodnotené ako spam.:-)
 
Hodnoť

Tento štát nechce pomáhať

deťom. Len rozkazovať a zarábať.
Prečo by nesmeli ísť deti bez očkovania do škôlky? Do električky môžu?
 

 

Pokial sa v elektricke 8 -10 hodin bude pohybovat denne 20 deti, tak potom by nezeockovane deti nemali ist ani do elektricky. No len taky pripad v elektricke nenastane.

Nech sa paci. Priklad z Ciech, kde dieta nebolo ockovane proti tetanu. Skoncilo v nemocnici a aby ho zachranili, tak mu museli robit tracheostomie, aby dieta vobec mohlo dychat. Ked to chcete popripade dopriat svojmu dietatu, nech sa paci.

https://www.idnes.cz/brno/zpra...
 

Tetanus nie je detská choroba.

A očkovanie proti tetanu nie je podmienkou ísť do materskej školy.
Tetanus nie je infekčná choroba.
Tetanové spóry môžu byť takmer všade.

Tak nezaočkované dieťa môže ísť do škôlky na 6 hodín, ak je tam menej ako 20 detí. Na ihrisku pred panelákom je ich tiež dosť.

Medicínska novinka je, že infekcia závisí od počtu hodín expozície a počtu kandidátov na ochorenie, proti ktorému sú očkovaní.
 

 

Doba prenosu je 8-10 hodin opakovane? Kdeze. Staci ked tak chvilu. Uz na to vidno ake je to nedomyslene. Nemas ako skontrolovat ci sa tvoje zaocko dieta, ktore vdaka tomu mmch nie je zdaleka tak ochranene ako sa snad nazdavas, bude pohybovat medzi nezaokockovanymi na ihrisku, v obchodaku, v buse/vlaku, obchode, hoteli, kine, detskom centre, v kniznici, na vystave, v cukrarni ci pizzerii, ci na navsteve u kamarata a potom neskor hlavne cele dni v skole, tam to uz podmienka nie je. Proste, je to len na oko, pre robenie bububu a zaroven akoze sa nieco robi.
 
Hodnoť

 

Učiteľ môže mať v triede niekoľko žiakov so špeciálnymi potrebami a ku každému z nich v rámci vyučovacej hodiny dokáže pristupovať individuálne

Tak keď 1 asistent 1 integráča nezvládal, o tom je článok, tak zvládne 1 učiteľ niekoľko integráčov individuálne(!) popri 20 ďalších žiakoch - vite čo, dovezte si tých fínskych supermanov, úplne kľudne.
 
Hodnoť

Osvieteni teoretici

pomaly ale isto davaju do kolien slovenske školstvo. Normativy na žiaka plus kadejake integracno inkuzivne trendy zdeformovali vyucovacie hodiny. Dvaja, traja problemovi žiaci oberaju ucitelov v triede o čas a energiu, takže ani tí žiaci, ktorí maju snahu sa nieco naučiť , si neudrzia pozornosť a kvalitatívne idú dole. A dnes uz ma pomaly tretina ziakov v triede nejaký papier, aby nemuseli počítať, cvičiť, ADHD a podobne. O nejaky ten rok bude v triede na hodinach viac asistentov ako žiakov.
 
Hodnoť

Dieťa - obeť

Bohužiaľ u nás nie je dieťa obeťou systému, ale hlavne rodičov, ktorí podliehajú "módnym" trendom a majú predstavu, že každé dieťa je integrovateľné resp., že integrácia je v jeho prospech. Pán poslanec sa čuduje, prečo u nás niečo nefunguje ako vo Fínsku. Pokiaľ bude celý školský systém nastavený ako vo Fínsku (vybavenie škol, platy pedagogických zamestnancov, dostatok kvalifikovanej pracovnej sily ...) potom sa budeme mocť čudovať, že niečo nefunguje ako by sme si podľa novinových článkov predstavovali.

Bezbrehá inklúzia nič nerieši, iba existujúce chabé zdroje (finančné, materiálne, ľudské) ešte viac rozptyľuje a nespokojní sú všetci zainteresovaní. Je pekná myšlienka chcieť dať trebárs vozíčkara do bežnej školy ( bez výťahov, adekvátneho sociálneho zariadenia, a s kvantom drobných "bariér"), čo mu má pomocť v lepšom sociálnom začlenení ale na druhej strane skomplikuje život jemu a aj ostatným zainteresovaným.

Školy so špeciálnym zameraním dosahovali v minulosti vo vzdelávaní detí s roznymi zmyslovými a telesnými obmedzeniami vynikajúce výsledky (špecializované školy deti s poruchami sluchu, zraku, mobility ...) a v nich boli sústredení práve tí dnes úzkoprofiloví špecialisti a školy boli aj adekvátne technicky vybavené pre osobitné požiadavky výuky a terapiu žiakov (viď. v BA napr. školy na Mokrohájskej, Hrdličkovej, ...). Namiesto nekritického preberania trendových cudzích myšlienok, by sme asi nemali zahadzovať veci už dlhodobo osvedčené len preto, že v západnej Európe to práve nie je "in".
 

Dieta obet

Súhlasím s Vami v tom, že sa integrácia/inklúzia robia u nás neodborne, bez podpory štátu (finančnej, vzdelávacej, perosnálnej...atď). Ale musím nesúhlasiť s názorom, že by tieto deti mali byť vzdelávané v špeciálnych školách. Budú potom, v dospelosti, žiť v špeciálnych svetoch? Len medzi špeciálnymi ľuďmi? Kde sú dnes tie množstvá detí, vzdelávaných v špeciálnych školách? Mnohé na invalidných dôchodkoch, bohužiaľ. Cieľom integrácie, inklúzie je predsa to, aby deti, ktoré majú nejaké znevýhodnenia, či oslabenia, boli schopné žiť v bežnej, intaktnej spoločnosti a aby táto spoločnosť bola schopná a pripravená tieto deti prijať a rešpektovať. A to sa nikdy nepodarí, keď budú segregované v špeciálnych školách....
 

Bezbrehá inklúzia

Bohužiaľ "vrece" peňazí je len jedno a aj ľudské kapacity nie sú nevyčerpateľné. V praxi to znamená, že nikdy nebude dosť peňazí na asistentov, priestory škôl vybavené pre všetky špecifické obmedzenia žiakov (skúste sa reálne pozrieť na to, koľko škôl má výťah, ktorým je možné voziť vozíčkara, priestory bez bariér, kade sa denodenne musia presúvať žiaci do špecializovaných učební do telocvične, jedálne a pod. Špeciálne školy majú vždy lepšie podmienky pre vzdelávanie detí so špeciálnymi potrebami. No a pokiaľ aj sa náhodou nájdu peniaze na asistenta, skúste ho na trhu práce nájsť (rovnako je to s učiteľmi prírodovedných predmetov, špeciálneho pedagóga, telocviku no a už aj učiteľa prvého stupňa).

V rámci "dobrovoľníckej činnosti" vykonávam vo svojom voľnom čase na dvoch školách rôzne technické činnosti (špeciálne školnícke práce, montáž audiovizuálnych prostriedkov, údržba a správa siete LAN, údržba SW a HW prostriedkov školy a pod. ) a ako profesionálne "nezaťažená" osoba sa často stretám aj s "integrovanými" žiakmi. Pokiaľ si nejaký rodič myslí, že dieťaťu s celou zbierkou telesných handicapov, ktoré nezrozumiteľne artikuluje a rozpráva, každých 5 minút je mu potrebné utrieť sliny je z pohľadu vzdelávania na prospech navštevovať "obyčajnú školu" je to jeho vec. Skúste sa ale vžiť do role učiteľa, čo má venovať osobitný prístup tomuto žiakovi a zároveň pri tom nezanedbávať ostatné deti. TU ma nikto nepresvedčí, že pre tieto dieťa by nebola lepšia škola na Mokrohájskej, ktorej absolventi sa omnoho úspešnejšie v následnom živote uplatnili ako obete dnešných experimentov.

Na každý problém existujú sofistikované riešenia a drvivá väčšina žiakov, ktorá skončí v špeciálnych školách (myslím tým bývalé osobitné školy) väčšinou "odolala" spolu s ich rodičmi snahám o ich prispôsobenie sa základným štandardom potrebným pre ich úspešné vzdelávanie v štandardných školách. Vysvedčenie z 6. triedy (po 9. rokoch šk. dochádzky) "obyčajnej školy" plné 4 a 5 je určite pre život určite "lepšie", ako absolvovať špeciálnu školu prispôsobenú špecifickým potrebám vzdelávania a mať "bilag" no a aspoň niečo v hlave.

Nehovorím, že všetko je čiernobiele, myslím si že by v tomto prípade rôzni "aktivisti" nemali manipulovať laickou verejnosťou a vyvolávať pocity, že sa im deje nejaká krivda, keď práve ich dieťa s poruchami správania alebo iným špecifickým problémom dotýkajúcim sa učenia (disgrafia, dislexia, disortografia, diskalkulia ......) nedostane asistenta a pod.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Miroslav Kocúr: Otvorený list Mariánovi Kuffovi 1 078
  2. Martin Borguľa: Taká obyčajná normálnosť – to je to, čo tu chýba 851
  3. Pavel Weiss: Otvorená aj skrytá diskriminácia seniorov na pracovnom trhu 624
  4. Janka Cigániková: Pozrite si zoznam káuz vlád Smeru za 7 miliárd. Nenechajte sa kúpiť omrvinkami. 413
  5. Jozef Kmeto: Do roka a odo dňa od nástupu k moci by Kotlebovci vymazali cigánov z povrchu zemského 362
  6. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha prichytený pri manipulácii verejnej mienky 264
  7. Lucia Nicholsonová: Klamári a zbabelci v zelených tričkách 175
  8. Filip Pastorek: Prenikajú mafiánske štruktúry aj do vnútra justície? 143
  9. Peter Cmorej: Kategórie finančných poradcov alebo nie je poradca ako poradca 127
  10. Věra Tepličková: Poslanci na nočnej, alebo o tom, keď blázinec, tak ako u nás na Slovensku 112

Rebríčky článkov


  1. Roman Hutira: Austrálčan, ktorý vymenil najznámejšiu pláž sveta austrálsku Bondi Beach za slovenskú Šaľu
  2. Helena Michlíková: Keď sa na Vás zrazu obraz zahľadí
  3. Jozef Legény: Hlasovanie poštou - supermarket na nákup hlasov. No, nekúpte ich!
  4. Martin Žilinčík: Nové dimenzie politického bizáru
  5. Martin Čepček: Prečo hazard zakázať
  6. Peter Ďuroška: Slovenský paralympijský výbor oslávil svoju štvrťstoročnicu
  7. Štefan Vidlár: ÓDY NA IGORA
  8. Mária Pálková: Ako sa z čerta stal človek 1. časť
  9. Roman Hutira: 3 jednoduché kroky ako škálovať váš business.
  10. Milan Lacúch: Freddie Mercury! Poučme sa z jeho osudu!

  1. Anonym zverejnil ďalšie video proti Kiskovi. Dokazuje, kto nahrával
  2. Danko prerušil schôdzu, Beblavý a spol. pokračujú v proteste (minúta po minúte)
  3. Krížom a mečom. Dvaja kňazi zasvätili Kotlebu a ĽSNS Bohu a Márii
  4. Ľudia zo zvolenskej bytovky vzdali súboj s fašizmom
  5. V Košiciach horel obchodný dom, škody sú obrovské
  6. Vo štvrtok sa bude rokovať aj keby sa tam poslanci prikovali, tvrdí Danko (minúta po minúte)
  7. Pőtheová, ktorej úrad zisťuje zdroj videa s Trnkom, robila Kočnerovi PR
  8. Bolo ich deväť a zomreli strašnou smrťou. Záhada dodnes láka bádateľov
  9. Neuveriteľne smutný príbeh Harabina (píše Samo Marec)
  10. Šéfredaktorka Plus 7 dní dala výpoveď, vedenie stoplo citlivú otázku na premiéra

Už ste čítali?