Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Koľko zarobia učitelia od 1.9.2019? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

To vážne..?

To vážne člen "pravicovej liberálnej strany" lobuje za zvýšenie platov vo verejnom sektore..?

Ten zamestnanec Lidla nepozná nedeľu ako pravidelný voľný deň, ten zamestnanec Lidla nemá prázdniny, ten zamestnanec Lidla v prípade zníženie tržieb resp. v kríze, musí počítať s nezamestnanosťou alebo znížením platu...

To už všetci politici sa správajú ako odborárski predáci a myslia si, že peniaze rastú na Úrade vlády..?
 

áno, lobuje

lebo vpred sa posunieme cez kvalitné vzdelanie od dobre zaplatených učiteľov, a nie predajom rožkov v hypermarkete
.
 

Len mierne poopravím

Vpred sa posunieme cez kvalitné vzdelanie, od kvalitných učiteľov.

Obávam sa, že kvalitných učiteľov je veľmi málo. Čiastočne za to môžu aj mzdy.

Odmeňovanie za 40 rokov praxe, je čistý socializmus a s kvalitou nemá nič spoločné.
 

 

Ak pripustíme, že istá skupina učiteľov je menej kvalitná (ako v každej profesii), tak súčasnou politikou odmeňovania ju len zväčšujeme. Učitelia pedagogických odborov na VŠ by vedeli rozprávať - pri mnohých svojich študentoch v duchu dúfajú, že nikdy nenastúpia do školstva. Ale o ni nastúpia, pretože tí lepší, schopnejší idú do komerčnej sféry.
 

Práve v tej (ne)motivácii vidím

podstatný rozdiel.

Už na začiatku dostanú všetci rovnako málo.

Postup je garantovaný a pomalý.
 

 

Áno, je to tak, ale je jeden veľký problém, ktorý doteraz nikto nevyriešil. Ako sa má posudzovať kvalita pedagogickej práce? Každý pedagóg predsa učí a výchovne pôsobí na iných žiakov. Rozdiely medzi žiakmi, čo sa týka socio-ekonomického prostredia, sú nielen medzi regiónmi a školami, ale aj medzi jednotlivými triedami.
 

ako keby

v inych odboroch neboli ludia odmenovani podla poctu rokov praxe.. a funguje to tak bezne aj inde vo svete..
https://cascade.madmimi.com/pr...
http://znze11wt5g3330m4e3it6h2...
.
.
 

To je niečo iné.

To neznamená, že neschopný s 30 rokmi praxe má garantovaný vyšší plat.

V iných odboroch nie sú ľudia odmeňovaní podľa rokov praxe, ale podľa kvality.
Tá kvalita v priemere so skúsenosťami stúpa.

Ak má človek s 5 rokmi praxe lepšie výsledky ako človek s 20 rokmi praxe, tak má vyšší plat.

Učitelia sú potom minimálne motivovaní, postup je garantovaný, výsledky sú hodnotené minimálne.
 

 

nie ze by som obhajoval tabulkove platy, ale ucitel sa tazko hodnoti. na zaklade coho by si chcel hodnotit ucitela?
 

To by si mohol položiť

otázku, že na základe čoho hodnotiť všetkých zamestnancov.

Učiteľa by som hodnotil na základe toho ako učí.
Ja som u učiteľov svojich detí pozoroval obrovské rozdiely. To som nebol ich riaditeľom a nemohol som ísť na ich hodinu.
Niektorí, by mali u mňa 2x plat oproti iným.

Každý riaditeľ sa dopúšťa aj chýb v hodnotení, ale určite je to lepšie ako podľa rokov.
 

 

ty mas spatnu vazbu od deti. ak mas s nimi dobry vztah povedia ti vsetko bez strachu, uprimne, aj svoje pocity... Povedia to iste aj riaditelovi? Ak pride riaditel na hodinu, vsetci sa spravaju vzorne...
 

si robil

v nejakych zamestnaniach ?.. vo vacsine sukr. firiem (v tych velkych ako samozrejmost) alebo statnych organizacii mas nieco, co sa vola platove triedy.. inak povedane nemoze, jeden uctovnik s rovnakou prac. naplnou na tom istom odeleni zarabat dvojnasobok toho, co jeho kolega pri vedlajsom stole.. na to mas tabulkove platy, kde je v ramci dopredu stanoveneho limitu podla skusenosti/rokov praxe nejaky zaklad s malym rozdielom medzi kolegami.. potom sa to este trochu diferencuje odmenami, ak si ta viac cenia alebo plnis aj ine ulohy, ale dokopy ti to nikdy nespravi taky velky rozdiel, lebo to by bol potom problem nielen budgetu, ale aj personalny a taky kolektiv by ani ludsky nemohol fungovat.. a v nasich podmienkach pri nasej mentalite plnej bossingu, kamaratsaftov to plati dvojnasobne..

hodnotit objektivne ucitela na rozdiel od mnohych inych povolani je tazke.. ja si s odstupom casu cenim najviac tych ucitelov, kt. ma cosi naucili a ti zvycajne neboli prototypom demokrata ci pana freestylovej zabavy.. dnes mam pocit, ze je to naopak.. cim viac oblubeny u ziakov, tym pre neho a skolu lepsie, lebo "trh" (normativy, poplatky..) ..a taktiez treba rozlisovat medzi regionmi.. ucitel na skole kdesi v socialne zdevastovanom regione ma ine publikum ako jeho kolega na vyberovej skole v inom mieste, cize ako objektivne posudis, kt. z tych 2 ucitelov zaznamenal s detmi lepsi progres ?
 

 

uplne cisto hypoteticky si viem predstavit nieco take, ze kazdy rok by bol monitor zo vsetkych predmetov a ak by tu istu triedu ucil jeden rok ucitel x a druhy rok ucitel y, pricom u ucitela x by mali vzdy progres a u ucitela y upadok, potom by sa dalo povedat, ze ucitel y je horsi. Lenze monitor sa nerobi kazdy rok, nerobi sa zo vsetkych predmetov a navyse ucitelia si triedy vacsinou nemenia - ucitel x ma tu istu triedu cely II stupen.
 

Nechci úplne exaktné meranie

To môže aj tak klamať. Čo ak žiakovi, ktorý sa zlepšil rodičia zabezpečili doučovanie?

Ja si myslím, že riaditelia poznajú svojich dobrých a slabých učiteľov.
Ak to spoznám ja za 1 hodinu ZRPŠ, či dieťa na hodinách, iste to vie aj riaditeľ.

Najprv treba odstrániť "hrubú špinu" a je jej dosť.
 

Asi sme pracovali v rôznych firmách

štátne organizácie sú na tom rovnako ako školy.
Rovnaký spôsob odmeňovania, rovnaké problémy.

V súkromnej firme, som s dohodou nikdy nemal problém.

Pri 2 účtovníkoch s rovnakou náplňou medzi 5 a 15 rokmi praxe nie je potom rozdiel. Iste máme niektoré JUNIOR pozície, ale rozdiel medzi 10 a 20 rokov praxe neexistuje z titulu praxe.

Predstav si, že taký kolektív funguje lepšie ako tie školské s rozdielom 50€.
U nás majú 2 podobní (nie úplne rovnakí) ľudia rozdiel 500€ a nezávidia si.
Ten čo má menej presne vie čo má urobiť aby mal viac.

Keď k nám prišla kolegyňa z VŠ, tak ako výhodu uvádzala, že u nás si tak nezávidíme. Možno to tak nevnímajú všetci, ale väčšina určite.

Úplne ideálne to nieje nikde, ale v školskom prostredí finančná motivácia chýba.

Úplne presné hodnotenie nebude nikdy, ale nerobiť kvôli tomu žiadne je zle.
 

 

skolstvo je specificke tym, ze vsetky pozicie su rovnake. realne je velmi malo sukromnych firiem, kde vsetci vysokoskolsky vzdelani maju tu istu poziciu, resp. tu istu napl prace. ak je u vas rozdiel 500 eur, robia ti ludia uplne to iste? predpokladam, ze ten s vyssim platom robi ovela narocnejsie ulohy, ktore ten s tym nizsim nezvladne. ale v skolstve musia vsetci ucit podla osnov a bodka. Ale samozrejme je ucitel a ucitel niektory vie naucit iny nie, problem je ako to objektivne zhodnotit.
ine je to vo fabrikach na robotnickych poziciach, tam je to ale tiez riesene tabulkovo
 

...

to mate super kolektiv. U nás majú 2 vekovo podobní ľudia rozdiel 100€ a ten horsi velmi zavidi tomu lepsiemu. Navyse ten horsi sa intenzivne snazi roznymi podpasovkami ociernit toho lepsieho. Ale ten lepsi je tak dobry, ze ma minimalne 2 krat lepsie vykony ako hocikto z celeho kolektivu. Malo vykonni, lenivi alebo hlupi su castokrat ti, ktori najviac ohovaraju.
 

 

"ebo vpred sa posunieme cez kvalitné vzdelanie od dobre zaplatených učiteľov, a nie predajom rožkov v hypermarkete" wau ty si truban, co tak dehonestuje obycajnu pracu ???

kvalitne vzdelanie ti nezabrani byt chmulom, sra lom a zakomplexovanym chudakom. Minule tu mal blog biela vrana v parlamente, ex-ucitel, ktory sa nezmohol na nic, slovom na nic, ked iny chrapun - kolega z parlamentu si lestil v poslaneckej vyvarovni ego nad kucharkou.

Ak by tam bola hocijaka predavacka z lidla ktora toho neboraka s nevylestenym egom odkaze do patricnych mediz urobi preto aby se sli vpred viac ako hordy mlkvych kvalitne vzdelanych a kvalitne vzdelavajucich.

nema to nic spolocne s tym ako su ucitelia (ne)plateni, a ak sa stazuju ze nemaju spolocneske uznanie, to co si vyplodil smerom k rozkom v hypermarkete, si im nepomohol ... lebo vies ako jedna s ostanimi tak budu jednat s tebou.
 

LIDL nemá

problém nakúpiť na trhu ľudí v množstve a kvalite, akú potrebuje za cenu, ktorú ponúka. Školy ten problém majú, pretože absolventi pedagogických odborov sú schopní robiť aj lepšie platené zamestnania. Pokiaľ školy nezvýšia ponúkané mzdy, nebudú schopné fungovať.

Dopyt, ponuka, cena. To je všetko.

Čisto pravicové myslenie.

To, čo je v druhom odstavci Vášho diskusného príspevku je marxistická teória hodnoty práce, v ktorej je hodnota práce primárne vyjadrená nepríjemnosťou práce pre zamestnanca.

https://en.m.wikipedia.org/wik...
 

pravicové myslenie

na prvý pohľad sa zdá byť vaše tvrdenie pravda, ale ak sa nad tým zamyslíte problém je úplne niekde inde:

Vaše myšlienky vždy končia v zlých veciach (keď človek príliš rozmýšľa, nad rámec svojich schopností, jeho mozog začne byť paranoidný a jeho závery končia v sr...).

Toto treba riešiť. Podaktorí majú aspoň trochu rozumu a idú do toho kostola a vypočujú si tú kázeň, aby sa im niečo podobné nestávalo.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie


  1. Miroslav Ferkl: Vysnívaný dom Igora Matoviča. 1 995
  2. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou, pred jeho dom doniesli truhlu a vence 562
  3. Jozef Sitko: Je ešte Sulík politikom vládnym či už opozičným? 543
  4. Peter Gregor: Safari pod Tatrami 364
  5. Rudolf Pado: Kde sa túla zdravotnícky odpad z celoplošného testovania na Covid-19? 303
  6. Roman Kebísek: Časť slovenských rozprávok od Dobšinského sa podobá nemeckým od Grimmovcov 284
  7. Peter Lacina: Kto vie čo je mastektómia, nech zdvihne ruku 256
  8. Maroš Chmúrny: Škandál u sv. Michala, kus dobrej roboty a nová funkcia 224
  9. Karolína Olšavská: Vlastnou hlavou 2 - recenzia alebo Ako chutí moc 184
  10. Matúš Suby: Keď na Vás developer Lorinčík Háje podá trestné oznámenie resp. o 3 "faktoch" 171

Rebríčky článkov


  1. Jozef Kovalík: Sám
  2. Jan Vaněra: SLOVENSKO-MAĎARSKÉ POHRANIČIE V OKOLÍ RIEKY IPEĽ - 7.11.2020
  3. Miriam Studeničová: Životná potreba svätenia sviatočného dňa!
  4. Peter Ďuroška: Nadácia SPP podporila projekt zrakovo postihnutých športovcov
  5. Michal Kováč: Ako sa IBM zo straty vrátila späť k ziskom
  6. Ivan Čarnogurský: KEĎ SA VLÁDNUTIE STÁVA OBSAHOVO NEPODSTATNÉ
  7. Július Kovács: Dr.Bukovský zľahčuje covid a zarába na tom mesačne okolo 5000 eur, pomôžte mi ho odstáviť
  8. Vladimír Bohm: Prečo deti nechcú chodiť do školy a pohŕdajú učiteľmi?
  9. Katarína Adamusová: Hranice vo vzťahoch z pohľadu efektivity
  10. Jozef Legény: Revúca, ako ďalej so správou bytov?


Už ste čítali?