Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dokáže minister zatvoriť školy a prepustiť učiteľov? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

S a S

Brani, kandidoval si za SaS. Ak som správne pochopil tento blog, Ty si presvedčený, že jedno z tých "S" znamená Socializmus. Možno by bolo dobré to prekonzultovať s pánom Sulíkom, či to tatko sktutočne bolo myslené (niekedy mám aj ja ten dojem).

" Ministerstvo preto musí začať určovať, aké chceme vzdelanie, aké máme očakávania od učiteľov, od škôl a žiakov a ako chceme naše očakávania splniť. Až potom bude mať racionalizácia zmysel. "

V socializme to asi takto má byť. Ale ja si napríklad myslím, že rozsah vzdelania majú určovať rodičia, prípadne študenti. Oni totiž budú niesť dôsledky tohto rozhodnutia (určenia).

Podobne z rozsahom: Ak sa znižuje počet žiakov, musí sa znižovať aj počet škôl a učiteľov. Socialistické drísty, že nejakí chudácí zostanú nezamestnaní by mali byť irrelevantné. Prečo by vlastne štát mal byť sociálny podnik, ktorý zamestnáva ľudí aj keď pre nich nemá prácu?
 

 

dnes si študenti určujú také vysoké školy kde sa naučia dobre písať po anglicky a pracovať na počítači. samá električka. potom lepšie je ísť robiť do rakúska recepčnú lebo tam viac zarobí. ako vieš že populačná krivka na nejakej dedinskej škole bude len klesať? štát by mal vytvoriť podmienky pre to aby mladým ľudom sa oplatilo ostať na slovensku, potom by stúpla aj populačná krivka. neviem koľko máš rokov ale predstav si že by si bol učiteľ na prvom stupni mal pár rokov do dôchodku a učíš celý život, zrušia školu pretože chýbajú dvaja žiaci, kto ťa zamestná, na dedine je iba jedná škola a dokola sú obsadené miesta. po revolúcii sa hovorilo o triedach ktoré budú mať malo žiakov ale bude výuka oveľa kvalifikovanejšia, teraz je to práve naopak. keby aspoň brali do inej práce ľudí ktorí majú vyše 50. to nie je len o socializme. za prvej republiky ked rušil baťa niekde prevádzku a pracovník bol dobrý a mal prax tak mu našiel robotu, stalo sa to v mojej rodine. ľudia po revolúcii si mysleli, že keď padne komunizmus tak sa automaticky budú mať lepšie ale zabudli že zmýšľanie musí byť aj kapitalistické, nie len štát to vyrieši. na čo nezarobím tak nemám bohužiaľ.
 

Takže učiteľ nemôže byť prepustený

A prečo také isté meradlo nepoužiješ aj na ostatných zamestnancov v neštatnom sektore. Ak tam človeka prepustia, kde sa má zamestnať? Mimo BA a záp. Slov. nemá šancu.
 

 

Nuz dovolim si s vami nesuhlasit,
- ministerstvo by malo urcovat trend kam by sa malo vzdelanie ubrerat. Preco? Ministerstvo to financuje (aj ked nepriamo).
- ministerstvo by malo mat statistiky, ake vzdelanie je potrebne na to aby narodne hospodarstvo fungovalo optimalne. Preco? Aby mohlo motivovat ziakov k tomu aby sa vobec prihlasili na dany odbor.
 

národné hospodárstvo

5-ročné plány, Rada Vzájomnej Hospodárskej Pomoci, .....

.... skrátka, centrálne plánovanie spoločnosti. Ja osobne som to zažil. Neosvedčilo sa a ani sa nemohlo. Mimochodom: autor blogu tiež nepracuje v štátnej škole. Asi vie, prečo. Podobne, ako socialista Fico, ktorý má syna tiež na súkromnej škole ....

Vodu kázať, víno piť. To je motto socialistov, keď sa dostanú k moci.
 

 

na slovensku je spusta strednych ale aj vysokych skol sukromnych. vacsina tychto sukromnych skol je na chvoste hodnotenia kvality
 

On ale nenapísal,

že súkromné školy sú lepšie. Len to naznačil, vzbudil dojem, že to tvrdí.
 

 

tvrdenie ze vacsina sukromnych je na chvoste nie je prilis podporene meraniami aje to skor urban legend. Ak by to tak bol, musela by byt cast sukromnych skol vyrazne (ale fakt vyrazne) nad priemer aby vacsina mohla byt vyrazne pod priemer.

http://www.nucem.sk/documents/...
Výsledky z matematiky ... Žiaci cirkevných škôl dosiahli priemernú úspešnosť 56,3 %, žiaci štátnych škôl 52,5 % a žiaci súkromných škôl 55,5 %.
Výsledky zo slovenského jazyka a literatúry ...Žiaci cirkevných škôl dosiahli priemernú úspešnosť 66,4 %, žiaci štátnych škôl 62,4 %a žiaci súkromných škôl 63,6 %, pričom tieto rozdiely nie sú vecne významné.

vacsi rozdielje medzi regionmi a mesto vs. vidiek.

ziaci sa musia ucit na vsetkych skolach podla viacmenej rovnakych osnov a knih a ked sa robi porovnanie so svetom tak nie sme na tom dobre. asi teda nie je problem s typom skol ale skor s metodikou a osnovami.
 

 

no, minimalne to plati o VS. inak sukromne skoly su na zapade vykladna skrina skolstva, u nas suk. stredne skoly rovnako priemerne ako statne, VS cista katastrofa
 

 

VS by mali byt platene statne aj sukromne, kde by clovek mohol poplatky odpocitat z dani. Motivvoalo by to studentov vybrat si skolu, ktora mu da zivobitie do buducnosti. potom by sa to preriedilo na tie kvalitnejsie.
stredne neviem posudit.
zakladne su vacsinou uspesnejsie, vynimkou su mozno tie, kde maju vplyv rodicia lebo to platia a tym padom nema skola respekt.
 

 

no ved sukromne VS prave dokazuju, ze slovaci su ochotni platit aj za nekvalitu, ktora im nezabezpeci zivobytie. ale dokazuju hlavne to, ze nie vzdy ked si clovek za nieco plati, tak to je aj relne kvalitnejsie, ako nieco, co ma clovek "zadarmo".
ono by to potom kludne mohlo dopadnut tak, ze platim, tak ma pustite do dalsieho rocnika. nepustite? tak zaplatim tam, kde ma pustia. takto funguju momentalne sukromne VS.
 

 

Nemal by trend, kam by sa malo vzdelanie uberať určovať práve trh? Alebo si to predstavujete tak, že teraz ministerstvo pravdy určí, čo bude pre hospodárstvo najlepšie na najbližších 40 rokov a beda trhu ak sa neprispôsobí. Vzdelanie financujú v prvom rade občania tejto republiky, ktorý budú znášať zodpovednosť za rozhodnutie ministerstva.

A odkiaľ by si malo také štatistiky vycucať? V súčastnosti nevieme spoľahlivo predpokladať ani vývoj na najbližších 10 rokov dopredu a vy chcete optimalizovať vzdelávanie? Ako môžete vedieť, čo bude potrebné v budúcnosti? V dnešnej dobe treba mať ľudí vo všeobecnosti vzdelaných a čo najflexibilnejších, aby mohli reagovať na meniace sa požiadavky trhu.
 

 

mate pravdu - trh by mal a obcania by si to mali aj sami financovat a dane by mali byt pouzite inak- vid USA, ale to uz by sa nam tak moc nepacilo.
Stale tu ale ostava otazka bazy - zakladneho suboru vedomosti, co by mal vediet kazdy obcan.
A kto tuto bazu urcuje? Trh to urcite nie je a ani nema byt.

Co sa tyka statistiky - ak ju ministerstvo nema, tak by si ju malo pekelne rychlo zaobstarat inak netusim, na co nam vlastne potom to ministerstvo je.
 

 

A kto by mal podľa vás určovať tú sadu vedomostí? A ako chcete donútiť ľudí, aby sa tú požadovanú sadu vedomostí naučili? Byť vzdelaný nie je povinnosťou občana, je to jeho právo.

No vidíte, vy ste to snáď aj možno pochopil, to ministerstvo je nám úplne na h o v n o. Žiadnu takú štatistiku si totiž nemôže zaobstarať, lebo nie sme v centrálne plánovanej ekonomike.
 

 

Sranda je ze ona ta sada zakladnych vedomosti existuje... Je popisana v ucebnych osnovach zakladnych skol. Sukromne skoly ju +/- splnaju tiez - nemaju na vyber.
 

Tibor,

Aby som to vysvetlil: Niekto vzdy musi urcit a kontrolovat konecny stav vzdelania - poziadavky, co ma dieta vediet na konci ktoreho rocniku, ale vzdy musi ostat sloboda, ako k tomu prist. V tomto musi fungovat nejaky system. Aby sme vedeli, ze ci sa dieta uci na Montessori, ci na Waldorfe, ci na statnej skole, vzdy splni iste poziadavky a bude mat istu sadu vedomosti, schopnosti a zrucnosti. Ci uz bude vediet viac, alebo sa to bude ucit inac, je na slobode skoly.

Pasaz o "plneni ocakavani" bola myslena v duchu - ako chce ministerstvo plnit tieto ciele. Aj programove vyhlasenie hovori o zlepseni kvality vzdelavania ale treba povedat, co presne pre to bude ministerstvo robit.

No a k rozsahu - ano je to pravda. Sam v blogu tvrdim, ze racionalizacia je nevyhnutna. Len vysvetlujem, preco bude tazke ju zrealizovat. Dufam, ze som to cele objasnil.
 

 

A na čo to musí niekto kontrolovať? Uvedomujete si, do akej pozície staviate učiteľov, rodičov a žiakov? V podstate im hovoríte, že bez štátu by učitelia nevedeli urobiť svoju prácu, rodičia by nedokázali odkontrolovať kvalitu produktu, ktorý im poskytuje škola a študenti by snáď ostali úplnými analfabetmi, pokiaľ by na to nedozeral štát. Lenže realita je taká, že ak zo vzťahu učiteľ-rodič-žiak-štát vylúčite štát, tak na kvalite vzdelávania sa to nijako negatívne nepodpíše, práve naopak. Ubudne byrokratickej buzerácie a pribudne sloboda trhu so vzdelávaním.
 

 

Samozrejme je nanajvýš žiadúce zapojiť supermatky, ktore všetko najlepšie vedia, prepustiť učiteľov nad 30 rokov a nahradiť ich supermatkami, ktoré budú šťastné deti vyučovať zásadne v lese, prípadne v biozáhrade.
-----------------------------------------
Budovy prázdnych škôl sa budú môcť využívať ako ubytovne pre imigrantov, respektíve pre tunajších neprispôsobivých, ktorí si vypália chatrče a nemajú kde bývať.
 

 

Tvoja reakcia je maximalne od veci. Alebo chces naznacit, ze bez statu by ludia nevedeli, ze deti maju vzdelavat profesionali v skolach?
 

 

80% ľudí by to nevedelo, tak ako to nevedia ani teraz. To tak vidia len tí, čo vo svojej bohorovnosti si myslia, že všetci naokolo sú ako oni a ich pár priateľov, kde ale zabudli, že si ich, podobne zmýšľajúcich, vybrali práve pre rovnaké názory a cca rovnaké mozgové schopnosti. Tomu sa hovorí žiť vo vlastnej bublinke. Naštuduj aspoň na začiatok niečo o konformite. Naposledy, keď si niekto myslel, že ľudia majú dosť zdravého rozumu, tu nastúpil fašizmus a Hitler. Takto romanticky to ani náhodou nefunguje.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie


  1. Rudolf Pado: O čom Sulík pod Tatrami decentne mlčí 129
  2. Michal Májek: Maturita po novom 76
  3. Roman Janciga: Rozhovor s mladým infektológom z Kramárov 46
  4. Martin Greguš: Koľko infikovaných by Vallo potreboval v Bratislave, aby chcel 2kolo? 2706 mu nestačí... 44
  5. Anna Černáková: "Dištančné" plnenie snov 39
  6. Július Kovács: Róbert Kaliňák šéf Slovenskej mafie 33
  7. Iveta Kompišová: Prvá žena - nositeľka Nobelovej ceny za mier - bola rodáčka z Prahy 32
  8. Lubo Repka: Na ostrovoch, ktoré v minulosti slúžili ako trestanecká kolónia 30
  9. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 27
  10. Dominika Kislíková: Potulky po najvýchodnejšom východe Slovenska 24

Rebríčky článkov


  1. Marcel Karvay: 24601
  2. Július Kovács: Róbert Kaliňák šéf Slovenskej mafie
  3. Lubomir Zahora: Umenie švov
  4. Patrik Lenčéš: Kostoly na Slovensku: Zatvorené pre ľudí, otvorené pre nebo.
  5. Miriam Studeničová: Sila celku zvíťazí!
  6. Boris Mlsna: Vakcíny verzus testy? Testy športovcom pomáhajú, no riešením je len vakcína
  7. Štefan Vidlár: D O J E M
  8. Jozef Legény: Umierať a dať sa šklbať v Revúcej
  9. Marek Zajac: Prečo sa mnohým ľuďom nedarí nájsť si vhodného partnera
  10. Jaroslav Polaček: Napriek korone predkladáme ambiciózny a transparentný rozpočet


Už ste čítali?