Veru, niekedy gymnazisti boli odbornici vo vseobecnych veciach, tam sa predpokladalo, ze pojdu na VS, SPS zase boli znali v konkretnych odboroch co sa tyka teorie a ciastocne praxe. Tam uz sa pocitalo, ze cast pojde aj na VS, a SOU tam zase chodili ti, ktorym sa velmi nechcelo ucit, ale mali najviac praktickych skusenosti. teraz sa vsetci len pchaju na VS, idealne humanitne odbory, a potom sa divia, ze ich nikto nechce zamestnanat. Prax ziadna, vedomosti - nic pouzitelne.
nesmieme to hodnotit. Je skutocnostou, ze takyto system vyhovuje volicom, takyto system volici chcu a takyto system volia. Je to tak najspravnejsie.
Co sa tyka normativneho pohladu tak jednoznacne vsteky skoly aj materske treba zrusit. je envyhnutne zaviest cisto len testy. Doma sa zadarmo z videa naucis a ides na skusky na ministervo a si vyuceny. Ziadne denne dochadzanie, aby mohla mat ucitelka plat, nech si na seba zarobi! Aj cita a pisat sa da naucit sam doma z videi a naopka najprijemnejsia je socilana interakcia deti v zaujmovych kruzkoch poobede. V skole sa stretavaju normalne deti s detmi statnych prizivnikov, lekarov, sudcov co ma velmi negativny vplyv.
čo začala chodiť do ľudovej školy a potom aj do meštianky. Do nejakej cirkevnej som nikdy nechodil. Ani do súkromnej. A v ôsmej triede sme robili záverečné skúšky, na strednú prijímačky. Samozrejm aj na vysokú. Takže som toho prešiel dosť. Dnes sú aj vysoké školy, na ktoré prijímajú aj bez prijímačiek. A to majú vychovávať manažment!
ja si myslim ze zakladne stredna aj vysoke skoly su neuveritlena strata casu a ich hlavny ciel je poskytnut zamestnanie ucitelom, kucharkam, ...
Som presvedceny, ze sam by som sa doma nauicl za polovicny cas dvakrat tolko.
Naviac ucitelky urazaju deti, deti sa medzi sebou sikanuju, poskodzuje to zdravie PRILIS dlhym sedenim, prenasa sa tam chripka atd.. Uz destarocia sa da ucit doma AJ z videi. Deti by sa mali stretavat na ghodinku poobede na rekreacnom hokeji a nei v skole. Alebo na elketrotectnickom kruzku, jkruzku moderneho varenia a podobne.
Teba zaujíma môj názor? Tak teda: Zaujímavý nápad, hodný novodobého Komenského! Daj si ho urýchlene patentovať, kým Ti ho niekto šikovný neukradne! Možno Ťa vyhlásia aj za ministra celoživotného vzdelávania celého vesmíru, zemegule, EU a Slovenska dokopy!
Napriklad Dubovcova z materskej skolky nikdy nepisu ci bola v KSC ked ju poslali studovat prekrucanie.
A dnes je to tak isto ucitelka s 800 eurami za 4 hodiny je v porovnani s nocnou smenou sicky za 400 eur nebo. Su to vsteko po znamosti obsadzovane fleky. Jedno miesto ucitelky na slovensku neni volne, nedavaju vypovede pre nizske platy chudinky.
No zas SOU. Clovek s maturitou moze spravit nadstavbu, a byt aspon "uctovnik" sektretarka alebo tak (vacsinou ale musi vediet cudzie jazyky EN a DE, FR, madarcina) .
SOU vacsinou su nejake stare budy zo soc skrinami troma ohnutymi pilnikmi, rozondenymi zverakmi a majstrami co pamataju "stare dobre casy". Ked clovek odtial vyjde ako "obrabac" a dojde do tovarne tak je diametralny rozdiel s tym co je v praxi.
Niekto to pri benevolentnosti zamestnavatela a svojej snahe dobehne, niekto skonci v SBS, a niekto ide zobrat.
Niektore skoly sa modernizovali a maju co ponuknut. Vyucenych ludi treba, len SOU treba vypalit a urobit ten system odznova. Napriklad vo Svajci je velmi vela ludi len vyucenych, a fachaju v pohode.
Jednoducho treba zaviest standardizovane testy ziakov. My sme s tym mali skusenost v zahranici, kde deti raz do roka pisali standardizovane statne testy, trvalo to tusim vzdy tri dni. Vysledky sa nahadzali do pocitaca a vdaka technike mal KAZDY spatnu vazbu (a zvlast vypis): -ziak o svojom osobnom vykone / posune od min. roka/ percentile v ramci triedy, skoly, okresu aj statu -rodic o tom, ako sa jeho dietatu dari v porovnani so spoluziakmi/ziakmi toho isteho rocnika v danej krajine -rodic o tom, ako sa dari tej-ktorej skole (ak bola skola dost odvazna, ze svoje vysledky zverejnila - zaroven nezverejnenie je hned dovod na obavu ohladom danej skoly) -ucitel o tom, ako prospievaju jeho ziaci v porovnani so ziakmi inych ucitelov /alebo ako sa posunuli, odkedy ich uci -skola o tom, ako prospievaju ziaci ucitela A v porovnani so ziakmi ucitela B/ ziaci skoly v porovnani so ziakmi inej skoly atd. - stat mal prehlad o kazdom jednom dietati v kazdom jednom roku - neexisutje, ze by niekto nieco mohol nenapadne prikrasit - stat mal prehlad o kvalite ucitelov aj skol - potencialne VS a SS - tieto vysledky sluzili aj ako "prijimacky"
Podotykam, ze tie testy neboli vedomostne, ale skor aptitudne, takze nebol problem porovnavt hoci aj rozne typy skol. Deti na ne boli odmalicka zvvyknute, takze to nebol az taky strasiak ako Monitor alebo maturity, ktore su prilis "jednorazove" a dolezite.
Ale pokial sa ucitelia, riaditelia, rodicia aj samotni ziaci budu bat objektivnej spatnej vazby, nase skolstvo sa neposunie nikam.
Preboha, kedy uz prestaneme s tym, ze stat ma ... Kto to je stat? Osvieteny pan minister? Ci osvieteny predseda? Alebo osvieteny predseda samospravneho kraja?
Nech si kazdy studuje co chce na skole na ktorej chce. Ked mame problem s tym, ze to nieco stoji, tak to spoplatnime, ked chceme podporit talentovanych a chudobnych, zavedme stipendia. Ale, preboha, nechcime, aby nam politici regulovali, co maju nase deti studovat. Aby podniky lobovali za to, ze prave pre ten ktory z nich sa bude financovat vzdelavanie zo statneho rozpoctu.
To si fakt myslite, ze ked pride dalsia kriza, tak podniky, ktore sa bili do hrude pred kamerami, povedia, ze oni predsa len tych absolventov zamestnaju? Ani kriza nemusi prist. Jednoducho staci, ze sa rozhodnu premiestnit vyrobu niekam inam.
na základe doporučenia učiteľky, pretože ako mimoriadne nadaný bol v triede, kde pár sociálnych prípadov nevedelo čítať a písať.Učiteľka povedala- dajte ho inam, lebo tu zakrnie. Teraz ide na gymnázium, tak neviem prečo by mal zase sedieť zo štvorkármi len preto, že nech si každý študuje čo chce a na škole ktorej chce. To je práve marast školstva, že vďaka normatívu na žiaka školy berú každého čo chce -to chce........ Preto sa tak veľa gymnazistov hlási na manažerov a soc. pracovníkov, pretože preliezli gympel, ale na poriadnu vysokú školu nemajú - ja som proti tomu, aby si každý študoval čo chce a kde chce........
a teraz co s tym? Kto z nas ma pravdu? Podla koho to tu teraz ma fungovat? Podla mna? Podla vas? Kto to rozhodne? Mimochodom, asi pisete o ZS. Priznam sa, nepochopil som, ci ste sa chceli postazovat, alebo pochvalit. V kazdom pripade, ja vam gratulujem, ze ste sa k tomu kroku odhodlali a synovi ste umoznili lepsie vzdelanie.
A teraz k veci. Co riesi vas navrh? Ako to suvisi s vasim synom? Ked bude vas mimoriadne nadany syn 11. v poradi na skolu, na ktorej chce studovat, a na tu skolu beru iba 10 studentov, uz ho nezoberu; to znamena, ze nema vas syn studovat to co chce? Ked (keby) ste syna poslali do skoly pre mimoriadne nadane deti (ci uz ZS alebo gymnazium) a tam by mal priemer 1,5 (lebo je medzi seberovnymi a nie vsetko ho rovnako zaujima - teda v niecom je spicka a v niecom inom su lepsi ini spoluziaci, ale aj tak je daleko lepsi akopriemer za cele skoly) a nedostal by sa na "vytuzenu" skolu kvoli tomu, ze z nejakeho slabeho gymnazia ho predbehol "jednotkar" (ktoreho znalosti a mentalne zrucnosti su o triedu nizsie ako vasho syna), to by vas uspokojilo? Lebo toto vlastne citam vo vasom prispevku. Rozumieme sa?
Ono je to asi takto (moj pohlad na vec) - system ma byt nastaveny tak, aby dal prilezitost kazdemu (nech si studuje kazdy co chce) a na takej urovni, aku chce a, samozrejme, dosahuje (a teda - nech si studuje kde chce). Samozrejme, keby sa niekto problematikou poriadne a systematicky zaoberal, tak by riesil nielen (byvalych) ucnov, ale aj system vzdelavania elit. Ale to v ziadnom pripade neznamena, ze mame obmedzit dostupnost vzdelavania.
Takze asi tak, v strucnosti. Celkovo je to na dlhsiu diskusiu :)
snahu bývalého mimistra Čaploviča na stanovenie normatívu priemeru známok k prijímaniu žiakov na stredné školy,predovšetkým na gymnázia? Na ten odpor,ktorý sa zdvihol u rodičov,na socialných sieťach ,v časti politických a samosprávných kruhoch?
No veď práve na to treba mať tú odvahu. Urobiť to aj napriek povyku rodičov na soc. sieťach. Každý rodič chce mať zo svojho decka inžiniera, doktora, top managera, pravnika ale nehladia na schopnosti decka, spoliehajú sa na svoje peniaze, lebo sme sa dostali do situácie, že "za peniaze aj v Prahe dom".
znamky nemusia vypovedat o urovni ziaka. Na jednej zakladnej skole moze byt jednotkar, na druhej by mu tie iste vedomosti stacili mozno na trojky. Preto skor ako priemer znamok zaviest kvalitne prijimacie pohovory.
teraz sa vsetci len pchaju na VS, idealne humanitne odbory, a potom sa divia, ze ich nikto nechce zamestnanat. Prax ziadna, vedomosti - nic pouzitelne.
Celkom jednoducho:
Treba to brat prisne "pozitivne"
Je skutocnostou, ze takyto system vyhovuje volicom, takyto system volici chcu a takyto system volia.
Je to tak najspravnejsie.
Co sa tyka normativneho pohladu tak jednoznacne vsteky skoly aj materske treba zrusit.
je envyhnutne zaviest cisto len testy.
Doma sa zadarmo z videa naucis a ides na skusky na ministervo a si vyuceny. Ziadne denne dochadzanie, aby mohla mat ucitelka plat, nech si na seba zarobi!
Aj cita a pisat sa da naucit sam doma z videi a naopka najprijemnejsia je socilana interakcia deti v zaujmovych kruzkoch poobede. V skole sa stretavaju normalne deti s detmi statnych prizivnikov, lekarov, sudcov co ma velmi negativny vplyv.
Ja som z generácie,
No a co si o tom myslis?
Som presvedceny, ze sam by som sa doma nauicl za polovicny cas dvakrat tolko.
Naviac ucitelky urazaju deti, deti sa medzi sebou sikanuju, poskodzuje to zdravie PRILIS dlhym sedenim, prenasa sa tam chripka atd.. Uz destarocia sa da ucit doma AJ z videi.
Deti by sa mali stretavat na ghodinku poobede na rekreacnom hokeji a nei v skole. Alebo na elketrotectnickom kruzku, jkruzku moderneho varenia a podobne.
Čo si ja o tom myslím?
Ty si z toho robis srandu
keby chodim na ucnovku tak to iste, aj na VS by som to urobil
Veď hovorím:
Za komunistvo
Napriklad Dubovcova z materskej skolky nikdy nepisu ci bola v KSC ked ju poslali studovat prekrucanie.
A dnes je to tak isto ucitelka s 800 eurami za 4 hodiny je v porovnani s nocnou smenou sicky za 400 eur nebo. Su to vsteko po znamosti obsadzovane fleky. Jedno miesto ucitelky na slovensku neni volne, nedavaju vypovede pre nizske platy chudinky.
SOU vacsinou su nejake stare budy zo soc skrinami troma ohnutymi pilnikmi, rozondenymi zverakmi a majstrami co pamataju "stare dobre casy". Ked clovek odtial vyjde ako "obrabac" a dojde do tovarne tak je diametralny rozdiel s tym co je v praxi.
Niekto to pri benevolentnosti zamestnavatela a svojej snahe dobehne, niekto skonci v SBS, a niekto ide zobrat.
Niektore skoly sa modernizovali a maju co ponuknut. Vyucenych ludi treba, len SOU treba vypalit a urobit ten system odznova. Napriklad vo Svajci je velmi vela ludi len vyucenych, a fachaju v pohode.
Na uctovnika nepotrebujes nic
-ziak o svojom osobnom vykone / posune od min. roka/ percentile v ramci triedy, skoly, okresu aj statu
-rodic o tom, ako sa jeho dietatu dari v porovnani so spoluziakmi/ziakmi toho isteho rocnika v danej krajine
-rodic o tom, ako sa dari tej-ktorej skole (ak bola skola dost odvazna, ze svoje vysledky zverejnila - zaroven nezverejnenie je hned dovod na obavu ohladom danej skoly)
-ucitel o tom, ako prospievaju jeho ziaci v porovnani so ziakmi inych ucitelov /alebo ako sa posunuli, odkedy ich uci
-skola o tom, ako prospievaju ziaci ucitela A v porovnani so ziakmi ucitela B/ ziaci skoly v porovnani so ziakmi inej skoly atd.
- stat mal prehlad o kazdom jednom dietati v kazdom jednom roku - neexisutje, ze by niekto nieco mohol nenapadne prikrasit
- stat mal prehlad o kvalite ucitelov aj skol
- potencialne VS a SS - tieto vysledky sluzili aj ako "prijimacky"
Podotykam, ze tie testy neboli vedomostne, ale skor aptitudne, takze nebol problem porovnavt hoci aj rozne typy skol. Deti na ne boli odmalicka zvvyknute, takze to nebol az taky strasiak ako Monitor alebo maturity, ktore su prilis "jednorazove" a dolezite.
Ale pokial sa ucitelia, riaditelia, rodicia aj samotni ziaci budu bat objektivnej spatnej vazby, nase skolstvo sa neposunie nikam.