reklama

Bol som na štrajku učiteľov

Námestie SNP zaplavili uzimení ľudia v šáloch, vetrovkách a s dáždnikmi. Všetkým išlo o jednu vec – aby sa školstvo konečne postavilo na nohy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (53)

Nie je to iba o platoch pedagogických pracovníkov. Hoci vďaka médiám by sa mohlo zdať, že je to hlavný dôvod, prečo vyšli učitelia do ulíc. Títo ľudia majú aj iné priority. Napriek tomu neraz zažívajú „nakladačku“ z rôznych strán. Veď posúďte sami. Aj toto som si vypočul na námestí od pedagógov.

Niektorí učitelia hovorili o tom, ako ich kolegovia neprišli, lebo ich riaditelia odhovárali od štrajku, poprípade im pohrozili. „Cítim sa ako v osemdesiatych rokoch. Nemôžem vyjadriť svoj názor, inak ma potrestajú, alebo vyhodia z práce,“ hovorila moknúca učiteľka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vysokoškoláčka na pódiu povedala: „Študujem pedagogickú, aby som mala pre čo žiť a študujem na matfyze, aby som mala z čoho žiť.“

„My neprázdninujeme a vy?“ ozývalo sa z mikrofónu na adresu vlády. Učitelia vysvetľovali, že žiadne prázdniny ostatné tri týždne nemali: „Vybrala som si dovolenku, ľudia to však nevedia“

„Keď ide o vzdelanie našich detí mali by sme všetci vyjadrovať rovnakú podporu. Preto som prekvapená, ako málo ľudí prejavilo podporu profilovkami na FB. S tragédiami v zahraničí vieme byť viac solidárni.“

„Čo ja urobím ešte pre štát? Pôjdem piateho marca voliť,“ povedal jeden z učiteľov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Všetci si myslia že práca učiteľa končí o 14.00 hodine. Kto opravuje po škole písomky a testy? Kto doučuje zadarmo?“ spýtali sa z pódia a celý dav zdvihol obidve ruky.

Dôležitosť vzdelania výstižne zachytil jeden transparent „Ak vieš toto prečítať, poďakuj učiteľovi.“

Pre mňa najmilší bol komentár jednej učiteľky „Aj ten hore plače nad stavom nášho školstva.“

Štrajk učiteľov skutočne naberá na obrátkach a niekedy sa voči nemu ozývajú kritické hlasy. Zabúdame, že investícia do školstva nie je len investícia do učiteľov, ale hlavne do mladých ľudí a do ich vzdelania. Rozvoj krajiny spočíva práve v kvalitnom vzdelaní obyvateľov a to sa nezaobíde bez financií, dobre zaplatených učiteľov a zodpovedných rodičov.

Branislav Gröhling

Branislav Gröhling

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Exminister školstva, poslanec NR SR, člen školského výboru, bývalý poradca pre školstvo na BSK. Vyše 10 rokov som robil vzdelávanie na odborných školách, kde sme na školy prinášali najlepšie poznatky z praxe. Venujem sa školstvu, spoločenským a liberálnym témam, mám rád kávu (ristretto), dobré jedlo, príležitostne aj dobrý rezeň. ☕️🍝🍗 Zoznam autorových rubrík:  školstvoNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu