reklama

Gröhling je problém!

„Braňo, vieš, že ty si problém školstva?“ To mi pri návšteve škôl povedal jeden z riaditeľov a môj dlhoročný kamarát. „Prečo?“, počudoval som sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Keby som bol ja jediným problémom školstva, boli by sme na tom veľmi dobre. „Ty za minimum peňazí niečo reálne urobíš,“ odvetil. A čo také robím spolu s inými zanietenými ľuďmi?

Už 10 rokov na vlastné náklady vzdelávame kaderníkov. A kuchárov. A cukrárov. A čašníkov... Naše školenia majú úspech a nami zaškolených mladých ľudí zamestnávajú po celom Slovensku. Niektorí vyškolení žiaci si dokonca zakladajú vlastné podnikanie.

Ja som tiež začal remeslom a neskôr sa mi podarilo vybudovať značku. Zažil som úspešný profesionálny život a chcem, aby podobnú možnosť dostali aj mladí ľudia. Aj mne na začiatku pomohli a podali pomocnú ruku a ja to teraz chcem oplatiť ďalším mladým ľuďom. Chcem, aby si obľúbili to, čo študujú, a aby vedeli, že môžu nájsť úspech a uplatnenie.

Mnohým žiakom totiž nepovedia, ako sa dnes môžu uplatniť. Že nemusia variť len kuracie so zemiakmi. Robiť len trvalú a pripravovať len krémeše. A pritom máme inštitúcie, zákony, duálne vzdelávanie, ktoré by sa tomuto mali venovať, no nič praktické neriešia a neposúvajú školy vpred. Máme roky staré osnovy a žiakov, ktorí nemajú dostatočné praktické vzdelanie. A školy nemôžu veľa urobiť, keďže je školstvo také podfinancované.

Zobrali sme to do vlastných rúk. Na školeniach sme spolupracovali s Jarom Žídekom, ktorý žiakom ukazoval nové spôsoby varenia a dával rady z praxe. Školili sme kaderníkov, baristov a budeme školiť cukrárov s Tomim Reidom. Boli sme aj mimo odborných škôl, napríklad v detskom domove, kde deti často nie sú oboznámené so svojimi pracovnými možnosťami. Pre školu, ktorá sa venuje slabovidiacim a nevidiacim, zase pripravujeme deň testovania kávy. Žiaci budú môcť ochutnať rôzne druhy kávy a naučiť sa ich rozlišovať. Pripravujeme program pre žiakov so sluchovým postihnutím.

Minulý školský rok sme navštívili cez 70 škôl a vyškolili viac ako 500 mladých ľudí. Zorganizovali sme Deň podpory remesiel a stredných odborných škôl, na ktorom sa zúčastnilo viac ako 50 škôl a viac ako 2500 mladých ľudí. Tento rok plánujeme vyškoliť až cez 700 mladých ľudí a zorganizovať malé regionálne Dni podpory stredných odborných škôl a rozšíriť naše školenia o nové odbory. Už druhý rok pripravujeme celoslovenskú kampaň na podporu škôl "Študuj remeslá a staň sa aj ty elitou."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Teraz mi je jasné, prečo som pre školstvo problémom. Som totiž niekto, kto chce skutočne niečo urobiť a posunúť žiakov aj školstvo vpred. A to môže určitým štátnym inštitúciám, ktoré poberajú financie a mali by tieto veci robiť, prekážať. Ako dodal riaditeľ z úvodu blogu: „Svojou činnosťou poukazuješ na ich nečinnosť. Ukazuješ, že keď sa chce, tak sa dá.“ A naozaj sa to dá. Síce v malom, ale niekde predsa začať musíme.

Branislav Gröhling

Branislav Gröhling

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Exminister školstva, poslanec NR SR, člen školského výboru, bývalý poradca pre školstvo na BSK. Vyše 10 rokov som robil vzdelávanie na odborných školách, kde sme na školy prinášali najlepšie poznatky z praxe. Venujem sa školstvu, spoločenským a liberálnym témam, mám rád kávu (ristretto), dobré jedlo, príležitostne aj dobrý rezeň. ☕️🍝🍗 Zoznam autorových rubrík:  školstvoNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu