reklama

Pozrite sa, ako sa samospráva stará o svoje školy.

Tento rok som pobehal štyridsať stredných odborných škôl. A viete, čo som mal možnosť vidieť na vlastné oči? To, ako obce a samosprávne kraje – teda ich zriaďovatelia, sa o ne starajú. Nižšie v mojom blogu sa o tom môžete presvedčiť aj vy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Preto sa s nedôverou pozerám na novelu zákona o školskej samospráve, podľa ktorej budú mať obce aj župy právo veta pri výbere riaditeľov základných a stredných škôl. Znamená to, že ak sa nejaký uchádzač bude páčiť učiteľom i rodičom, ale už nie samospráve, tak ho skrátka obec či župa odpíše. „Obce a mestá zodpovedajú za školy a školské zariadenia v ich pôsobnosti. Kto zodpovedá, mal by aj riadiť a mať na to zodpovedajúce nástroje – teda aj možnosť ovplyvňovať menovanie riaditeľov týchto zariadení,“ takto novelu obhajovala aj hovorkyňa Združenia miest a obcí Slovensko Marta Bujňáková.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samospráva zodpovedá za školy?! Ja vám ukážem ako zodpovedá! Stačí sa pozrieť na fotografie z niektorých stredných odborných škôl a sami si vytvoríte predstavu. Asi na 80 % z nich to vyzerá takto. A to je vizitka niekoho, kto má vyberať riaditeľa. 

Momentálne sú riaditelia škôl ten posledný demokraticky volený článok a sú to ľudia, ktorí naozaj žijú so školou a starajú sa o ňu aj v tomto prostredí. Neviem si predstaviť, ako to bude vyzerať, ak tam bude niekto, kto dostal stoličku iba za „politické“ zásluhy bez vzťahu k danému zariadeniu. Týmto zákonom sa vlastne navyšuje kontrola. Tá politická. Politiku si predstavujem ako pyramídu – obdobu multilevel marketingu. Jej cieľom je rozširovanie vplyvu. Asi sme sa dostali do bodu, kedy sa už vyčerpali všetky stoličky. Čo teda robiť? No vytvoriť nové stoličky, lebo bez nich už neporastiete a to je veľmi zlé. Veď 90 % politickej snahy spočíva v tom, dostať sa na nejaké teplé miestečko, kde mám moc nad ľuďmi a tokom peňazí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak sa zamýšľam sám nad sebou, že by som sa mal pridať asi na tú správnu stranu (nemyslím politickú). Pre prípad, že budem chcieť spolupracovať s nejakou školou. Pretože sa mi môže stať, že ak nebudem mať rovnaký názor ako človek, ktorý nominoval riaditeľa, tak ten mi potom povie, nie ďakujem, spoluprácu nepotrebujeme...


Hromadná pripomienka proti okliešteniu školskej samosprávy.

http://www.changenet.sk/?section=kampane&x=798397

Branislav Gröhling

Branislav Gröhling

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Exminister školstva, poslanec NR SR, člen školského výboru, bývalý poradca pre školstvo na BSK. Vyše 10 rokov som robil vzdelávanie na odborných školách, kde sme na školy prinášali najlepšie poznatky z praxe. Venujem sa školstvu, spoločenským a liberálnym témam, mám rád kávu (ristretto), dobré jedlo, príležitostne aj dobrý rezeň. ☕️🍝🍗 Zoznam autorových rubrík:  školstvoNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu